Projekt Nadácie VÚB pre Ukrajinu

Nadácia VÚB úspešne podporila naše o.z. Rastlinku pri rozbehnutí fungovania prevencie a intervencie nášho nového UA tímu pre deti a rodiny z Ukrajiny. Veľmi sa tešíme z prínosu a zmyslu projektu…

Čítať viac

Projekt Sieť vzťahov

Naše CPPPaP  bolo úspešné pri uchádzaní sa v Bratislavskej regionálnej dotačnej schéme. Veľmi sa tešíme z prínosu a zmyslu projektu a vážime si, že Úrad Bratislavského samosprávneho kraja pripravil a zrealizoval túto dotačnú schému,…

Čítať viac

Tím podpory pre Ukrajinu

Naše Centrum poradenstva a prevencie Bratislava III. rozbieha od 1. apríla 2022 špeciálny podporný psychologický tím psychologičiek priamo z Ukrajiny. Veríme, že tím sa bude postupne rozširovať, ako aj spolupráca a prepájanie s ďalšími…

Čítať viac

Prestaňte ma volať Lenka! Som Leo

  Možno ste sa už stretli s príbehom niekoho, kto sa nestotožnil s tým, čo mu do kolónky „pohlavie“ po narodení napísali do rodného listu. Miesto toho sa cítil, vnímal a správal ako…

Čítať viac

Školské podporné tímy odštartovali druhý rok

Druhý september 2020 sa zapíše nielen ako začiatok druhej vlny v najťažšom školskom roku, ale v obvode Bratislava 3 aj ako explózia príchodu podporných zamestnancov do škôl. Akoby sa až zázrakom spojili…

Čítať viac

Stimulácia predškoláka a žiaka 1. ročníka ZŠ

(námety na individuálnu a skupinovú prácu) V  predškolskom veku by sme mali naplno rozvíjať aktivity pre prípravu na školu.  Ponúkame  Vám niektoré cielené činnosti, ktoré sú prospešné a  napomáhajú deťom…

Čítať viac

Výslovnosť a učenie

Ako ovplyvňuje nesprávna výslovnosť učenie v škole?  Mnoho deti predškolského veku má nesprávnu výslovnosť.  V závislosti od toho, čo je jej príčinou, môže  byť nesprávna výslovnosť podkladom neskorších porúch učenia v škole.  Čítanie a písanie sú vlastne písomnou podobou reči, preto sa ťažkosti vo zvukovej forme jazyka (hovorená reč)  veľmi často odzrkadlia v problémoch pri osvojovaní jej písomnej podoby.  Príčiny nesprávnej výslovnosti sú rôzne. Jednou z nich je  dedičnosť.  Dieťa však nededí nesprávnu výslovnosť konkrétnej hlásky, ale oslabenie funkcií, ktoré sú potrebné pre osvojenie si správnej výslovnosti.  Môžu to byť napríklad ťažkosti s pohyblivosťou rečových orgánov, znížená schopnosť sluchového rozlišovania  hlások medzi sebou (fonematická diferenciácia) a schopnosť počuť, že aj hovorené slová sa skladajú z menších častí – hlások (fonologické uvedomovanie).   Ďalšou príčinou nesprávnej výslovnosti sú negatívne vplyvy prostredia v ktorom dieťa vyrastá. Veľmi dôležitý je správny rečový vzor…

Čítať viac

Link na podcasty s tému COVID – 19

Vážení/é poslucháči/čky, možno máte chvíľku čas a namiesto čítania máte chuť si vypočuť podcast. Dva s témou COVIDu nahrala pre RAABE naša PaedDr. Jana Lednická: Prvý je určený riaditeľom škôl…

Čítať viac

Možnosti mediácie v riešení problémov

Každý z nás sa môže v živote dostať do situácie, kedy je pre neho z rôznych dôvodov problematické nájsť spoločnú dohodu s iným človekom. Najčastejšie sa to stáva vtedy, keď…

Čítať viac

Ako sa cíti a čo prežíva dieťa so špecifickými poruchami učenia a ako ho môžeme podporiť.

Žijeme v spoločnosti, kde sa kladie primárny dôraz na komunikáciu. Akýkoľvek handicap v tejto oblasti je výrazne znevýhodňujúci. Narušenie schopnosti dobre čítať a písať predstavuje bariéru prístupu k informáciám. Naviac…

Čítať viac